BMW-Driver.net Forums banner

Cruise control e39

44K views 60 replies 18 participants last post by  shano76  
#1 ·
Weet iemand waar de zekering voor de cruise control zich bevindt? Ik heb een paar forums doorzocht, maar tevergeefs. Mijn cruise control slaat helemaal niet aan, dus ik wil beginnen met de zekering voordat ik de auto uit elkaar haal.

#51 ·
De mijne werkt ook niet en ik kreeg te horen dat ik dit moest proberen:

1/ Zet het contact aan zonder de rem in te trappen
2/ Druk op de aan/uit-knop van de cruise control en het lampje zou moeten gaan branden
3/ Trap de rem in en als het lampje uitgaat, is het de remschakelaar.

Heb dit allemaal gedaan en het lampje ging uit, dus ik ben vandaag naar Frank Keanes gegaan en heb een nieuwe remschakelaar gehaald voor 34 euro.
Ik ging naar huis en monteerde hem en hetzelfde gebeurde, dus het moet iets anders zijn.
De man van wie ik de auto heb, zei dat hij zich niet kan herinneren dat hij niet werkte :confused:

Ik vraag me gewoon af of dit er iets mee te maken zou kunnen hebben, aangezien mensen de remlichten etc. noemden. De man die de auto had, heeft laatst het achterlicht kapot gemaakt, er ontbreekt een deel van de lens en het is afgeplakt met tape, zou dit iets te maken kunnen hebben met het niet werken van de cruise control?

#52 ·
Interessant draadje! Net alle 6 pagina's ervan gelezen..........

Mijn batterijlampje ging laatst aan en ik nam meteen aan dat het de dynamo was. Lang verhaal kort en de auto ging in de noodloop etc., ik heb hem uit elkaar gehaald en mijn dynamo gerepareerd. Vanavond alles weer in elkaar gezet en hij loopt weer prima.

Enige probleem is... alles lijkt te werken zoals voorheen, behalve de cruise control.

De symptomen zijn precies hetzelfde. De MFSW radioknoppen links werken, de recirculatieknop voor de a/c rechts werkt ook, maar de cruise control knoppen doen niets.

Ik las het stuk over de MAF en dacht dat ik dat eens zou proberen. En jawel, start de auto, raak niets aan, druk op de knop en het groene dashboardlampje gaat aan. Dan trap ik het rempedaal in en het gaat uit. Kan het niet meer terugkrijgen totdat ik de auto uitzet en opnieuw begin. Trouwens, mijn auto is een automaat, dus geen koppeling om me zorgen over te maken.

Dus, na het zien van Gar's laatste berichten, zie ik dat het bij hem weer werkte nadat hij zijn radiator eruit had gehaald, riemen had vervangen etc. Nou, ik had luchtfilter, dynamo, hoofdventilator etc. allemaal verwijderd, riemen vervangen, nieuwe ventilator geplaatst en de dynamo vervangen en de mijne STOPTE met werken? Uitgaande hiervan, neem ik aan dat er iets in die algemene regio moet zijn, zoals een schakelaar, verbinding, regeleenheid etc. en het is hieraan gekoppeld

Heeft iemand enig idee waar de regeleenheid zich bevindt en ik weet zeker dat er een kabel van daar naar de gasklep loopt? Realoem toont de onderdelen, maar niet de werkelijke locatie van alles.

#54 · (Edited)
maat, ik had hetzelfde probleem.

Ik deed de test waarbij je de ontsteking aanzet en de cruise control aanzet en door de rem aan te raken, schakelde deze uit.

Ik merkte echter dat ik een paar dagen daarvoor mijn auto had onderhouden en de luchtmassameter had verwijderd om schoon te maken...maar ik brak de plastic kooi die in de behuizing viel en een van de filamenten brak...dit was gekoppeld aan de cruise control, ik weet niet hoe.

Als ik jou was, zou ik de luchtmassameter eruit halen en controleren of beide filamenten intact zijn.
Er kan een kleine breuk in het filament zitten, dus kijk heel goed...of als je iemand kent met hetzelfde E39-model, probeer dan hun luchtmassameter.

Ik heb mijn luchtmassameter...van eBay vervangen en de cruise control werkte weer...zorg ervoor dat je het juiste onderdeel krijgt, d.w.z. bijpassende onderdeelnummers en codes, de mijne was een 520i sport 5wk9605, denk ik.

#56 ·
Ik merkte echter dat ik een paar dagen daarvoor mijn auto had onderhouden en de luchtmassameter had verwijderd om schoon te maken...maar ik brak de plastic kooi die in de behuizing viel en een van de filamenten brak...dit was gekoppeld aan de cruise control, weet niet hoe.
Nou, dit is precies wat ik moet horen! Gek hoe het het beĂŻnvloedt, maar kijk eens wat er op mijn bureau ligt!

Image

of als je iemand kent met hetzelfde e39-model...probeer hun luchtmassameter..........
Uh, ik heb hier zelf een reserve E39! LOL Ga het nu proberen. Zal terug posten

#55 · (Edited)
Ik had hetzelfde probleem met de CruiseControl van mijn 528 ...

De schakelaars gecontroleerd en alles was in orde ...

Dus naar de Yoghal Meet gegaan met de CC die niet werkte ...

Besloten om haar op te voeren tot ongeveer 230 km/u ... Reed de garage in om haar vol te gooien met benzine ...

Kwam de garage uit met de CC die werkte en dat nog steeds doet ... een paar maanden later ... Resultaat !!!!!!

(misschien moest ze gewoon haar spinnenwebben eruit blazen... 230 km/u wind die in mijn LMM werd gezogen, heeft mijn probleem opgelost)

Ik zeg niet dat dat het probleem heeft opgelost ... Maar dat is wat ik mezelf in ieder geval vertel :):):):)

Drive Fast Live Good ... & veel succes met je CC-problemen ...

#57 ·
lol...ik ben een paar dagen geleden begonnen met het lezen van deze thread, maar dacht dat iemand het inmiddels wel zou hebben opgelost, dus heb ik niet elke pagina gelezen of gereageerd...ben vandaag naar de laatste pagina gegaan en dacht dat ik het net zo goed kon posten

en ja, dat is het ding dat ik ook op de mijne heb gebroken, terwijl ik probeerde de maf-sensor uit de luchtpijp te wurmen, gleed mijn hand uit en brak dat stuk, wat op zijn beurt de gloeidraad moet hebben gevangen toen het erin viel en die brak.
heel fragiel

geloof me, voordat je iets probeert, bekijk gewoon je maf-sensor...er zouden 2 filamenten op moeten zitten, je hebt er 1 of beide gebroken!!

#60 ·
Een beetje draadopstanding hier..

2 weken geleden heb ik de inline brandstofpomp in de auto laten vervangen. Vorige week ging het airbaglampje een paar keer af en toe aan tijdens het rijden. Terwijl het airbaglampje brandde, werkten de MFSW-knoppen niet. Zodra het airbaglampje uitging (na het opnieuw starten van de auto), kwamen de knoppen weer tot leven, met uitzondering van de cruise control! Radio, telefoonbediening etc. werken wel, maar geen cc. Ideeën over of deze allemaal met elkaar verbonden zijn (en zo ja, hoe?) of is het gewoon toeval en moet ik meteen de MAF-route volgen? (Auto is een e39 530d auto)

#61 ·
Een beetje draadopstanding hier..

2 weken geleden heb ik de inline brandstofpomp in de auto laten vervangen. Vorige week ging het airbaglampje een paar keer met tussenpozen aan tijdens het rijden. Terwijl het airbaglampje brandde, werkten de MFSW-knoppen niet. Zodra het airbaglampje uitging (na het opnieuw opstarten van de auto), kwamen de knoppen weer tot leven, met uitzondering van de cruise control! Radio, telefoonbediening etc. werken wel, maar geen cc. Ideeën over of deze allemaal met elkaar verbonden zijn (& zo ja, hoe?) of is het gewoon toeval & moet ik meteen de MAF-route volgen? (Auto is een e39 530d auto)

:confused:
Werkt de laatste paar dagen weer... niet klagen, gewoon heel vreemd. Elektrische problemen!!