BMW-Driver.net Forums banner

Cruise control e39

44K views 60 replies 18 participants last post by  shano76  
#1 ·
Weet iemand waar de zekering voor de cruise control zich bevindt? Ik heb een paar forums doorzocht, maar tevergeefs. Mijn cruise control slaat helemaal niet aan, dus ik wil beginnen met de zekering voordat ik de auto uit elkaar haal.

#3 · (Edited)
Hallo Gar,
er is een zekeringgids zoals deze in het gebied boven het dashboardkastje, er zou een klein lipje moeten zijn waarmee je hem eruit kunt trekken:

Image

Zekering 44 is de MFSW, maar er lijkt geen zekering apart te worden vermeld voor de cruise control. Ik heb wat info bijgevoegd die kan helpen bij het oplossen van problemen.

Weet je zeker dat je hem correct hebt ingeschakeld? d.w.z. Klik op (Groen symbool licht op op het dashboard) en druk vervolgens op "+" wanneer je de gewenste snelheid hebt. Het CC-symbool hervat je snelheid als je om een ​​of andere reden moet remmen.

Attachments

#4 ·
Hallo Mark, bedankt voor de gedetailleerde reactie. Ik ga nu naar je link kijken. De stuurwielbediening voor de radio werkt prima, maar als ik de cruise control probeer aan te zetten, verschijnt er niets op het scherm. Ik zal het nauwelijks gebruiken, maar aangezien het er is, wil ik wel dat het werkt.

#6 ·
Hallo Mark, bedankt voor de gedetailleerde reactie. Ik ga nu naar je link kijken, de stuurwielbediening voor de radio werkt prima, maar als ik de cruise control probeer aan te zetten, komt er niets op het scherm. Ik zal het nauwelijks gebruiken, maar aangezien het er is, wil ik het graag werkend hebben.
Hallo Gar, die van mij is precies hetzelfde. Ik heb ook geen aparte zekering voor de cruise control gevonden :(Hou ons op de hoogte en ik zal hetzelfde doen als ik een oplossing tegenkom (waarschijnlijk zal het geen eenvoudige zijn)ProostRob.

#13 ·
Kleine update hierover: ik had gisteren INPA aangesloten en er is een optie om live metingen van de mfsw te tonen en het markeert knoppen als ze worden ingedrukt om te laten zien of ze werken. Alle cruise control-knoppen functioneerden perfect, dus dat sluit het stuurwiel uit. Ik heb ook naar de schakelaars onder de koppeling gekeken en die lijken ook in orde te zijn.

John, toen je pedaalschakelaar defect was, kon je dan nog steeds de cruise control aanzetten?

Ook als de module zelf zou uitvallen, zou dat dan voorkomen dat deze ĂĽberhaupt oplicht op het dashboard? Als ik op de aan-knop druk, gebeurt er helemaal niets.

#17 ·
Weet het niet zeker, maar ik "denk" dat als je de MFSW achteraf inbouwt, je de knoppen gewoon zonder de kabelboom kunt aansluiten en de radioknoppen werken, nogmaals ik "denk".
ik denk dat je gelijk hebt, ik zal morgen even goed kijken, is cruise control niet standaard op de e39? Hij heeft pdc voor en achter dus ik zou zeggen dat hij met het stuur af fabriek kwam, alles ziet er standaard uit, ik denk dat degene die hem bezat helemaal niet van mods hield, er is niets veranderd, ik zal er morgen naar kijken.

edit: laat maar zitten, het is zeker bedraad want het verschijnt op inpa

#19 ·
Kleine update hierover. Ik had vandaag een paar minuten voor mezelf, dus tot nu toe heb ik het volgende geëlimineerd door op BMW-forums te kijken en de auto te controleren:

mfsw-knoppen - werken prima
schakelaars onder koppeling en rem zijn in orde, deze zouden ook niet voorkomen dat de cruise control wordt ingeschakeld, ze zouden hem alleen uitschakelen volgens een forum op bimmerwerkz
abs/tractie - werken prima, beide vandaag getest :)

ik zit vast met deze :confused:

#21 · (Edited)
schakelaars onder koppeling en rem zijn in orde, ook deze zouden de cruise control niet tegenhouden om in te schakelen, ze zouden hem alleen uitschakelen volgens een forum op bimmerwerkz
ik zit vast op deze :confused:
Ik zeg je dat ze dat zouden doen!

De auto moet weten wat de koppeling doet en ook de remwerking voordat de cruise control kan worden ingeschakeld.

Zou graag willen weten hoe je ze hebt getest.

Een diagnose zal je precies vertellen wat er mis is.

#20 ·
Het is je luchtmassameter, dat garandeer ik je. Ik had precies hetzelfde probleem. Als je de auto voor het eerst start, trap dan niet op de rem, druk dan op de cc-knop en het lampje zou aan moeten gaan. En trap dan op de rem, het zou uit moeten gaan en niet meer terugkomen totdat je de auto opnieuw start. Dat gebeurt bij een defecte luchtmassameter.

#36 ·
its your maf i guarentee it.. i had exact same prob.. when u first start the car dont pres the brake then press the cc on button and the light should come on.. and then press the brake it should go off and not come back on until u restart the car.. that happens with a faulty maf..
Ok, het bovenstaande gedaan en het lampje ging aan en ging toen uit toen ik de auto startte/het rempedaal aanraakte.
Dus ik vraag me nu af wat of waar de MAF is? Is het een grote klus? Kostbaar?

Bedankt jongens,
Rob.

#32 ·
Oké, kleine update. Vandaag de koppelingstest uitgevoerd met een grondige diagnose. Zoals je op de foto kunt zien, werkt het prima. Hoogtepunten wanneer de koppeling wordt ingedrukt en de koppelingstest wordt geactiveerd - gedeactiveerd, de kilometerteller getest, het cruise control-symbool licht op en de cc-knoppen op het mfsw werken, daarna ging ik naar de cruise control-optie die ik nog niet eerder had gezien en er stond geen reactie van de regeleenheid, dus ik neem aan dat ik een nieuwe module nodig heb. Weet iemand of ik er gewoon een kan pakken van een willekeurige e39 of moet het van een 525i komen? Moet het ook worden geprogrammeerd of is het plug + play bedankt

#34 ·
je hebt waarschijnlijk mijn laatste bericht niet gezien.. het is je luchtmassameter.. laat dat controleren
hoi sorry ik heb je bericht wel gezien ik dacht dat ik geantwoord had ik heb de rem geprobeerd maar het werkte niet ik heb diagnostische software thuis en er worden geen fouten weergegeven op de luchtmassameter ook voelt de auto qua vermogen prima aan

#42 ·
Van constant browsen op BMW-forums, specifiek e39-forums.
Het contactslot speelt wel degelijk een rol in deze auto's.
Radioproblemen. Binnenverlichting. En cruise control.
Mijn cruise werkte de laatste tijd niet.
Het bleek echter een losse verbinding op de accu te zijn.
Alles vastgedraaid. Cruise werkt sindsdien. Geen zorgen.
Mijn 1998 is een auto met een hoge kilometerstand. Goed gebruikte auto. Ik durf te wedden dat het contactslot is vervangen.
Momenteel problemen met grootlicht dat aan blijft.
Van het lezen zoals hierboven.
Het is LCM gerelateerd.
Dat is echter voor een andere dag.

Haal ergens een contactslot.
Een gesloopte auto (hoewel het een mislukking kan zijn. Wees als het kopen van een tweedehands e39-egel)
Of zelfs een nieuwe.
Als het niet het probleem is, kun je het altijd weer verkopen op eBay of hier of op een e39-forum.

Je lijkt elke andere optie te hebben uitgeput.
Ik voel dat het je irriteert.

Het allerbeste.
D. C.

#43 ·
Van constant browsen op BMW-forums, specifiek e39-forums.
De contactschakelaar speelt een rol in deze auto's.
Radioproblemen. Binnenverlichting. En cruise control.
Mijn cruise werkte de laatste tijd niet. Het bleek echter een losse verbinding op de accu te zijn.
Alles aangedraaid. Cruise werkt sindsdien. Geen zorgen.
Mijn 1998 is een auto met een hoge kilometerstand. Goed gebruikte auto. Ik zou durven gokken dat de contactschakelaar is vervangen.
Momenteel problemen met grootlicht dat aan blijft.
Van lezen zoals hierboven.
Het is LCM gerelateerd.
Dat is echter voor een andere dag.

Koop ergens een contactschakelaar.
Een sloopauto (hoewel het een mislukking kan zijn. Wees als het kopen van een tweedehands e39 egel)
Of zelfs een nieuwe.
Als het niet het probleem is, kun je hem altijd weer verkopen op eBay of hier of op een e39-forum.

Je lijkt elke andere optie te hebben uitgeput.
Ik voel dat het je irriteert.

Alles goed.
D. C.
Bedankt voor de reactie
:D:D geloof me, dat is het, ik kan meestal binnen een dag of twee de kern van het probleem achterhalen met behulp van het forum, maar dit is vermoeiend

Net als wat John D. eerder zei over de make-upverlichting, die van de passagier werkt maar die van de bestuurder niet, ik dacht dat beide werkten,

Is de contactschakelaar een grote klus of een doe-het-zelfklus?

#44 ·
Contactslot is een eitje.

Gejat van hier:

http://www.roadfly.com/features/5-series-ignition-replacement.html

Nou, ik heb vanmorgen mijn contactslot vervangen in de hoop een probleem met mijn cruise control op te lossen. Het oorspronkelijke probleem was dat de auto na ongeveer een minuut met de cruise control aan uit de cruise zou springen (groen cruise-lampje bleef branden), waarna het rode SRS-lampje zou gaan branden. Na het opnieuw opstarten was alles weer in orde. Naarmate het probleem zich over 2 weken ontwikkelde, verloor ik ook de bediening van de radio via het stuur.
Dan suggereerde dat het de ontsteking zou kunnen zijn, en Jim Cash leverde een “test” om het probleem aan de ontsteking te koppelen, zijn test was simpel, zet het make-up-lampje aan de passagierskant in de zonneklep aan en kijk wat er gebeurt. Toen ik dit deed, ging mijn stuur helemaal omhoog en weer naar beneden, en mij is verteld dat een andere veel voorkomende indicator voor dezelfde test is dat je allerlei lampjes op het dashboard krijgt. Bedankt Dan en Jim, ik moet zeggen dat het als magie was toen ik Jims test deed, deze man is geweldig.
Vaheh bij Crevier kreeg het juiste onderdeel (61 32 6 901 962) op tijd en voor een geweldige prijs ($ 38).
Ik kon geen gedetailleerde vervangingsinstructies vinden, dus hier zijn mijn instructies, beginnend met H8LUUZNs basisnotities. Foto's van de defecte ontsteking staan ​​aan het einde. De vervanging heeft inderdaad mijn CC-probleem verholpen.
Gereedschap

10 mm sleutel voor de accu
Kleine Philips-schroevendraaier
Twee T-30 torx-bits, één lang (onderste schroef), één kort (bovenste schroef).
1/8″ sleufschroevendraaier bit (langer is beter dan korter)
1/4″ ratel aandrijving en socket die de T-30 en 1/8″ sleufbits accepteert
Instructies

Zet het stuur in de maximale omhoog en uit positie.
Koppel de accu los (geen verrassing van de airbag).
Er zit een plastic philips-schroef bovenop de plastic afdekking op de 12-uurspositie en één philips-schroef op het onderste plastic. Zodra deze eraf zijn, verwijdert u voorzichtig de bovenste en onderste plastic bekleding rond de stuurkolom. Wees heel voorzichtig om geen lipjes te breken.
Dan wil je de onderste afdekking zo ver mogelijk uit de weg trekken, ik heb niet gezien hoe je hem helemaal kunt verwijderen, maar het zou helpen om hem daar weg te halen.
Je kunt het contactslot zien vanaf de bestuurdersdeur die naar binnen en omhoog kijkt, trek aan het lipje op de kabelboom en verwijder de connector van het contactslot.
Er zit een zwarte beugel om het contactslot die wordt vastgehouden door twee torx 30 schroeven. Ik heb de onderste volledig verwijderd en de bovenste losgemaakt.
De schakelaar zelf heeft twee zeer kleine schroefpennen die hem op zijn plaats houden. De koppen van de zeer kleine schroefkoppen zijn gemarkeerd met rode verf. Schraap de verf weg en draai de schroefpennen terug met behulp van de 1/4″ aandrijving met 1/8″ sleufpunt, je hoeft ze niet volledig te verwijderen.
Trek het contactslot eruit, let op de positie van de ingaande as op het oude contactslot, lijn het nieuwe slot uit op dezelfde positie en installeer het.
Geen geheimen om het weer in elkaar te zetten, gewoon de instructies omkeren.
Hier zijn de foto's. U zult het zeer verkleurde contact op de onderste foto opmerken, ik vermoed dat dit de boosdoener is.

#46 · (Edited)
Cruise control werkt nu 100% Ik kwam vanmorgen thuis en schakelde de asc uit en probeerde de cc-knop en het werkte perfect, werkt nu of de tractie nu aan of uit staat :):):):):):):):)

Het feit dat ik gisteren de helft van de componenten uit de motorruimte heb getrokken toen ik eraan werkte, heeft het misschien ook wel gerepareerd, wie weet, het kan me niet schelen, het is gerepareerd :D

#48 ·
Dat is een grote doorbraak.
Weet je hoe je het hebt opgelost?
Om eerlijk te zijn, ik heb geen idee hoe het terugkwam, ik heb laatst de radiator en de V-snaren in de auto vervangen, had een paar onderdelen uit de motor en een paar sensoren losgekoppeld, ik heb ook de motorruimte schoongemaakt, de hoeveelheid vuil, stof en bladeren die daarin terechtkomen is ongelooflijk, maar 2 dagen daarna probeerde ik de cruise control en hij werkt nu perfect, een van de kleine mysteries van het leven :D:D