Weet iemand waar de zekering voor de cruise control zich bevindt? Ik heb een paar forums doorzocht, maar tevergeefs. Mijn cruise control slaat helemaal niet aan, dus ik wil beginnen met de zekering voordat ik de auto uit elkaar haal.
Hallo Gar, die van mij is precies hetzelfde. Ik heb ook geen aparte zekering voor de cruise control gevondenHallo Mark, bedankt voor de gedetailleerde reactie. Ik ga nu naar je link kijken, de stuurwielbediening voor de radio werkt prima, maar als ik de cruise control probeer aan te zetten, komt er niets op het scherm. Ik zal het nauwelijks gebruiken, maar aangezien het er is, wil ik het graag werkend hebben.
Wil niet dom overkomen, maar zijn dit de plekken waar de daadwerkelijke pedalen zich bevinden?Ik had een cruise control storing op mijn E39.
Het was de koppelingpedaalpositiesensor.
Er is ook een sensor voor het rempedaal die ook de geest kan geven.
Goedkoop om te kopen en gemakkelijk te vervangen.
hmm weet het niet Conor, alle andere knoppen werken prima voor de stereo etc en het is een fabriek m sport ik weet het morgen zeker, ik wacht gewoon op een antwoord van bmw voor de originele fabrieksspecificatielijstKwam je auto af fabriek met MFSW, weet je dat?
ik denk dat je gelijk hebt, ik zal morgen even goed kijken, is cruise control niet standaard op de e39? Hij heeft pdc voor en achter dus ik zou zeggen dat hij met het stuur af fabriek kwam, alles ziet er standaard uit, ik denk dat degene die hem bezat helemaal niet van mods hield, er is niets veranderd, ik zal er morgen naar kijken.Weet het niet zeker, maar ik "denk" dat als je de MFSW achteraf inbouwt, je de knoppen gewoon zonder de kabelboom kunt aansluiten en de radioknoppen werken, nogmaals ik "denk".
Ik zeg je dat ze dat zouden doen!schakelaars onder koppeling en rem zijn in orde, ook deze zouden de cruise control niet tegenhouden om in te schakelen, ze zouden hem alleen uitschakelen volgens een forum op bimmerwerkz
ik zit vast op deze![]()
Ok, het bovenstaande gedaan en het lampje ging aan en ging toen uit toen ik de auto startte/het rempedaal aanraakte.its your maf i guarentee it.. i had exact same prob.. when u first start the car dont pres the brake then press the cc on button and the light should come on.. and then press the brake it should go off and not come back on until u restart the car.. that happens with a faulty maf..
hoi sorry ik heb je bericht wel gezien ik dacht dat ik geantwoord had ik heb de rem geprobeerd maar het werkte niet ik heb diagnostische software thuis en er worden geen fouten weergegeven op de luchtmassameter ook voelt de auto qua vermogen prima aanje hebt waarschijnlijk mijn laatste bericht niet gezien.. het is je luchtmassameter.. laat dat controleren
mijnne activeert helemaal niet john, make-upverlichting werkt primaThese guys suggest it could be your ignition key barrel:http://www.bimmerwerkz.com/forum/5-series-e12-e28-e34-e39/cruise-control-problem-62952.html
Do you vanity lights work?
Bedankt voor de reactieVan constant browsen op BMW-forums, specifiek e39-forums.
De contactschakelaar speelt een rol in deze auto's.
Radioproblemen. Binnenverlichting. En cruise control.
Mijn cruise werkte de laatste tijd niet. Het bleek echter een losse verbinding op de accu te zijn.
Alles aangedraaid. Cruise werkt sindsdien. Geen zorgen.
Mijn 1998 is een auto met een hoge kilometerstand. Goed gebruikte auto. Ik zou durven gokken dat de contactschakelaar is vervangen.
Momenteel problemen met grootlicht dat aan blijft.
Van lezen zoals hierboven.
Het is LCM gerelateerd.
Dat is echter voor een andere dag.
Koop ergens een contactschakelaar.
Een sloopauto (hoewel het een mislukking kan zijn. Wees als het kopen van een tweedehands e39 egel)
Of zelfs een nieuwe.
Als het niet het probleem is, kun je hem altijd weer verkopen op eBay of hier of op een e39-forum.
Je lijkt elke andere optie te hebben uitgeput.
Ik voel dat het je irriteert.
Alles goed.
D. C.
Om eerlijk te zijn, ik heb geen idee hoe het terugkwam, ik heb laatst de radiator en de V-snaren in de auto vervangen, had een paar onderdelen uit de motor en een paar sensoren losgekoppeld, ik heb ook de motorruimte schoongemaakt, de hoeveelheid vuil, stof en bladeren die daarin terechtkomen is ongelooflijk, maar 2 dagen daarna probeerde ik de cruise control en hij werkt nu perfect, een van de kleine mysteries van het levenDat is een grote doorbraak.
Weet je hoe je het hebt opgelost?